- - Kami ditinggal bertiga ~ CLOUD 9
Pelaburan
JomNiaga

Thursday, January 20, 2011

Kami ditinggal bertiga

Arghhh.. sedap nya menguap.. hehe.. bese la.. kalau lepas bangun tido, mesti menguap kan..

Esok Thaipusam kan.. so, oleh kerana konsep 1 Malaysia.. ramai la yang akan bercuti esok.. termasuk la aku ni.. perhatian yer.. aku tak sambut perayaan tu walaupun aku cuti esok.. hehe



Cakap pasal cuti ni, aku dan membe aku ada buat strategi cket.. korang semua nak tau tak strategi apa.. meh sini nak citer..

Strategi ni boleh pakai bila ada public holiday yang jatuh pada hari Sabtu je tau.. Strategi ni dipanggil strategi in lieu.. In lieu ni adalah bawak ke depan dalam Bahasa Malaysia.. biasanya student tak ada kaitan dengan in lieu.. orang kerja je tau apa itu inleu.. hehe.. in lieu ni kalau tak silap aku boleh simpan 3 bulan..

Oleh kerana tempat belajar aku mengamalkan konsep seperti orang bekerja.. In lieu memang ada la..

Aku and the geng telah mengambil in lieu untuk cuti tahun baru hari tu.. yela, kan tahun baru jatuh pada hari sabtu.. so, boleh la amik in lieu.. aku memang saja amik cuti pada hari jumaat ni sebab nak gabung terus dengan cuti Thaipusam.. so, akan ada cuti selama 4 hari.. haha.. best tu..

Oleh kerana semua kawan aku berfikiran macam aku.. semua nya cuti la pada hari jumaat ni.. ramai la kawan2 serumah ak yang pulang ke kampung..

Setelah aku check2 balik.. tinggal 3 orang je kat rumah aku ni.. haprak betol.. semua dah balik.. nasib baik 2 orang kawan aku ni tak balik.. kalau balik jugak, mampus aku tinggal sorang2 kat rumah.. hehe

zack, faizi dan aku.. hehe
In Accordance With with Thumbnails