- - Berjemur di bawah 747- 400 ~ CLOUD 9
Pelaburan
JomNiaga

Tuesday, January 18, 2011

Berjemur di bawah 747- 400

Hahaha.. hari ni aku men panas beb.. berjemur pada pukul 12 tengahari.. adakah itu suatu kerja yang gila?? hehe..

Korang jangan salah faham weh.. aku bukan nya kena denda.. hehe.. mentang- mentang la zaman sekolah dulu cikgu denda jemur tengah panas sebab x siap kerja sekolah.. hehe

Orang kan kalau berjemur mesti kat pantai.. tapi aku ni pelik sikit.. berjemur kat bawah kapal 747- 400.. korang kenal x?? kalau x kenal, korang google je ea... hehe



Aku berjemur sebab aku nak tengok orang buat Engine Ground Run ( EGR).. korang tau x apa tu EGR ni?? kalau tak tau meh sini nak cerita..

EGR ni orang buat bila aircraft dah siap repair semua dah.. EGR ni tujuan dia untuk test performance engine aircraft tu.. so, masa EGR ni, diorang akan guna full throttle.. "tak terbang ke aircraft tu??".. hehe.. korang x perlu risau sebab masa EGR ni, kita akan pasang parking brake dan chock ( betol ke tak aku eja ni).. hehe.. Flight Control pon deactivate mase tu..

EGR ni kita akan buat kat EGR bay.. EGR bay ni tujuan dia sebab nak kurangkan bunyi.. korang bayang kan lah aircraft bila dah full throttle macam mane.. bunyi dia boleh gegarkan jantung woo.. hehe.. aircraft duk kat atas pon dah kuat bunyi nya.. ini kan pulak depan hidung.. huhuh

Tapi nasib x berapa nak baik tadi.. aku sempat berjemur untuk refuelling je.. refuelling pon dekat sejam tadi.. yela 230 0 decalitres dia isi tadi.. banyak tu..

So, EGR tadi dorang buat waktu lunch.. time tu dah takde orang.. dorang x nak kacau orang len.. EGR memang biasa akan buat waktu lunch..

So, kat bawah ni ada gambar ekslusif dari hp x berapa baru dan x berapa canggih aku.. takde kat blog len ni.. hehe.. kalau ade, mungkin membe aku upload jugak la tu.. haha






Sori la pasal gambar yang senget tu.. ade masalah teknikal.. dah adjust tapi bila upload jadi senget balik.. pening kepala den.. hehe

In Accordance With with Thumbnails