- - Ben Ashaari: Masihkah Kau Ingat ~ CLOUD 9
Pelaburan
JomNiaga

Saturday, January 15, 2011

Ben Ashaari: Masihkah Kau Ingat



Wow.. segmen hujung minggu Ben Ashaari.. kena join ni.. walaupun baru je bangun tido.. otak tetap kena perah ni.. run the tubine now!!

Memang aku akui yang sepanjang aku berblog ni lebih banyak pengalaman pahit dari manisnya.. Aku start blogging ni kalau x silap aku bulan 5 tahun lepas.. Mase tu memang pengetahuan pasal blogging ni zero.. langsung x tau pape.. Orang ade blog, kita pon nak ade blog kan.. hehe.. Dah la mase nak buat blog tu, xde orang yang nak ajar pon.. Semua main try and error je.. Main hentam je.. Lantak la nak jadi ape pon.. hehe..

Aku rasa 5 bulan pertama aku berblogging adalah waktu yang paling kusam dalam hidup aku.. hahah.. Macam ayat iklan Fair n Lovely la pulak.. Yela, mase tu follower x sampai 10 orang.. 5 bulan tu beb bukannya 5 hari.. Kalau tengok blogger sekarang, 5 bulan tu dah dekat beribu follower.. Aku pon dengki jugak dengan blogger yang punyai follower ramai- ramai ni.. rasa nak makan je otak dorang.. hehe..



Aku pon siasat la kenapa aku punya follower cket.. Aku pon search kat google la, pergi sana la, sini la.. Macam2 tempat aku geledah.. Last2, aku jumpa jugak apa puncanya.. KURANG BLOGWALKING.. itulah sebab utama blog aku kurang pengunjung.. Dulu aku mane layan sangat blogwalking ni.. Aku ingat biasa2 je mende ni.. Tak tau la yang bila kita rajin blogwalking, hasil dia pon mantap.. Lepas je tau kelebihan blogwalking ni.. Aku pon start aktif blogwalking.. semua blog aku redah jadi follower.. Tak kira blog siapa.. Femes ke x femes, semua aku sapu..

Kalau dulu, entri yang aku tulis ni, aku je yang baca.. Naik geram, menyampah, kecewa dan frust.. Penat2 perah otak nak bagi info kat orang.. Tapi xde orang nak baca.. Sedih woo.. Tapi sekarang dah lain, ade la jugak orang lain yang baca.. Walaupun x ramai macam Abang Ben punya.. Tapi ada la jugak yang baca.. Ok la tu.. Aku bersyukur sangat2..

Abang Ben pon banyak membantu blog aku ni.. ada la jugak 10 orang datang walaupun x ramai selepas Abang Ben tag blog aku dalam entri dia ni.. Terima kasih Abang Ben..

Kalau korang nak tau blogger pertama yang meninggalkan komen.. Korang kena bagi seposen.. hehe.. Xlah, gurau je.. Blogger pertama yang tinggalkan komen kat blog aku ni adalah member aku sendiri.. Meghil Yarghh.. Kawan dari sekolah menengah.. eheh.. Dialah orang terawal dari geng2 aku yang ade blog ni..

Mengikut kata Abang Ben.. Aku kena letak satu URL blog pertama yang aku join hari ni.. this is cikja's life.. Tu la blog pertama di blogwalking dan follow hari ni..

So, kepada blogger2 lain yang mempunyai pengalaman yang sama macam aku.. Suram je.. Jangan sedih,.. Banyakkan bersabar.. Teruskan usaha anda dan tingkatkan komitmen anda.. Nak femes ni bukan amik mase sehari du tapi makan masa bertahun jugak tu.. So, sabar ye..
In Accordance With with Thumbnails