- - Bas Rapid KL ~ CLOUD 9
Pelaburan
JomNiaga

Saturday, January 01, 2011

Bas Rapid KL




Tengok tajuk pon dah tau entri ni pasal apa kan.. hehe
Ya, saya tau korang semua pandai membaca dan dapat A dalam Bahasa Malaysia SPM..
Saya memang nak bercerita pasal bas rapid KL pon..

Entri ni akan menggunakan bahasa terhormat yer.. so kata ganti nama saya akan digunakan dan bukan nya aku.. baru lah sopan cket kan.. kueng3..

Hari ni saya telah melakukan sedikit perubahan dalam hidup saya.. iaitu saya telah menaiki bas rapid KL setelah beberapa purnama tidak menggunakan kenderaan awam ni.. Oleh sebab motosikal saya rosak lah saya telah memaksa diri untuk menggunakan bas rapid KL ni..

Hari ni saya ada niat nak pergi jalan- jalan.. so, motosikal dah xde.. kritikal sangat keadaan nya.. saya pon nak naik lah bas rapid KL ni..

Macam biasa, saya akan menunggu bas rapid KL di hadapan rumah saya.. tempoh menunggu bas tersebut x la lame sangat bagi seorang yang memang penyabar.. 30 minit je.. x lame kan? kan? kan?

Selepas 30 minit, bas tu pon muncul la.. saya pon mengeluarkan duit syiling sebanyak RM1 untuk membayar tambang bas tersebut.. berpatutan kan?

Hari ni, bas dalam kondisi yang cukup menyelesakan.. aircond dia memang sejuk habis.. bagus bagus.. biasa nya dulu, aircond dia macam heater.. mungkin sebab dah lama sangat saya x naik bas.. dorang dah servis kot aircond tu.. hehe

Driver bas hari ni bawak dengan berhemah.. xde pandu laju- laju.. so, rasa terjamin je keselamatan diri ini.. keh3.. mungkin sebab dia dah penat kot.. sebab tu dia bawak slow je.. hehe

So, selepas saya penat berjalan- jalan.. saya pon mengambil keputusan untuk balik.. saya akan sekali lagi menggunakan perkhidmatan bas rapid KL ni..

Saya menunggu bas untuk balik ke rumah dekat stesen LRT Kelana Jaya.. bas rapid masih tidak kelihatan sewaktu saya sampai kat stesen bas tu.. ini merupakan petanda malang bagi saya.. korang nak tau kenapa?? meh sini nak bagitau..

Kalau bas tu baru berlepas.. korang terpaksa la tunggu sejam lagi.. baru bas tu akan bertolak balik.. tu pon paling awal la.. kebiasaan nya, apabila bas baru sampai di terminal, driver akan turun dari bas dan matikan enjin bas sambil berlalu dengan muka yang selamba dihadapan penumpang yang telah berpeluh menunggu bas.. dorang akan berehat sekurang- kurang nya 15 minit.. ade jugak yang hentam sampai setengah jam.. so, kalau korang dah tunggu bas tu selama sejam, korang tambah lah dengan masa rehat driver sekali yer.. so, total dia akan jadi sejam lebih.. naya tu..

So, lepas ni kalau korang nak naik bas rapid kat terminal.. pastikan yang bas tu dah ada baru korang tunggu.. kalau xde lagi.. baik korang pergi jalan- jalan dulu dari korang buang masa menunggu bas.. mungkin kat tempat lain x berlaku macam ni.. tapi kalau korang datang ke stesen LRT Kelana Jaya.. baik korang amik nasihat saya ni..

Hehe.. entri ni bukan untuk kondemn rapid KL yer.. jangan saman saya.. saya xde duit nak bayar.. huhu
In Accordance With with Thumbnails