- - Keranamu Jalan Jem @ Jam @ Jame ~ CLOUD 9
Pelaburan
JomNiaga

Saturday, February 19, 2011

Keranamu Jalan Jem @ Jam @ Jame

JENG3.. Tora datang lagi.. heheh.. pernah dengar tak ayat tu.. femes tahap gaban ayat tu.. siap boleh masuk iklan TV lagi.. tapi zaman dulu la.. sekarang ni tak tau ada ke tak lagi iklan tu..

Hehe.. saja je nak ungkit kenangan lalu.. sandarkan pada kenangan la katakan.. heheh.. xde kaitan pon dengan tajuk entri tu.. hehe.. absolutely rubbish..

Kenapa banyak sangat perkataan jem tu?? hehe.. sebab aku tak reti nak eja la.. tu aku letak banyak2 tu.. kalau salah tak malu sangat kan.. hehe

Apsal jalan Jem @ Jam @ Jame?? siapa yang buat?? ce citer.. ce citer.. ( ayat famous dari Filem Hantu Kak Limah Balik Rumah )

Meh sini nak citer.. yang jauh datang dekat.. yang dekat datang rapat.. yang rapat duduk je diam2.. jangan gerak..



Tadi aku pergi jalan2 kat Kampung Baru KL naik TAU 4374.. so, sedang syok jalan2.. aku pon terasa yang TAU 4374 ni sedikit kurang penampilan nya hari ni.. nak kena groom cket ni.. baru nampak macho macam bro Izamir Rizwan.. hehe.. so, aku pon singgah la kedai basuh salji ( snow wash ).. p/ s: martabatkan bahasa Melayu.. aku pon biar la diorang memperkosa mendandan TAU 4374 tu sepuas- puas nya.. hasil nya kulit wajah TAU 4374 menjadi sehalus mulus kulit Kak Ayu dari Citarasa Rinduan.. hehe..

Lepas siap TAU 4374 didandan.. owner blog ni pon rasa macam nak jadi hensem jugak la malam ni.. hehe.. so, aku pon pergi la kedai gunting rambut lak.. Kampung Baru ni memang tempat wajib untuk aku gunting rambut.. kat sini la ada nya kedai gunting rambut yang murah kat KL ni.. yang lain macam haram.. mahal nak mampos.. kalau tak ada RM 10 jangan harap boleh gunting rambut.. hehe.. kedai yang jadi pilihan aku ialah Kedai Gunting Era.. murah je weh.. RM 6 je.. ok la tu kan.. macam2 style ada kat sini.. korang mintak je.. hehe.. ( dah tolong promote ni bang.. nanti bagi diskaun ea )

Ops.. jauh gila melalut ni.. dah2.. cukup mengarut..

Masa on the way aku nak balik tadi.. aku pon bawak la TAU4374 tanpa penuh berhemah.. dipenuhi dengan adrenaline mat rempit.. berdesup aku memecut memotong kereta yang ada depan aku.. kiri kanan, semua aku cantas.. haha.. gaya pemanduan penuh bahaya.. jangan dicuba..

Sekali tengah sedap pecut TAU 4374 ni.. jalan jem la plak.. berasap aku brek.. ( sekadar metafora ).. kenapa jem plak ni?? ada eksiden ke?? aku pernah ada pengalaman tengok orang eksiden kat Kg. Baru ni.. tu yang ingat ade orang eksiden ke.. setelah diamati dengan menggunakan Nikon D90.. baru lah aku tau apa yang berlaku.. ( bila masa kau ada Nikon D90 wahai Fakhurudin Rosli?? )

Ada orang bergaduh rupanya.. patut la jalan jadi jem.. tapi kan.. setelah difikir balik, orang bergaduh kat tepi jalan.. kenapa jalan jadi jem plak?? bukan diorang halang lalu lintas pon..

Korang nak tau kenapa boleh jem?? sebab nya.. ramai sangat driver2 prihatin kat Malaysia yang duk tengok orang bergaduh tu.. masing2 bawak slow.. termasuk la bas Rapid yang memang dah slow tu.. tu la pasal jalan jadi jem tu.. ada jugak yang berhenti tepi jalan la.. berhenti kat stesen bas pon ada tau sebab semata- mata nak tengok wrestling ni.. aku bukan nak maksud kan driver2 lain je yang buat mende ni.. aku pon join sam gak tadi.. hahahahaha.. kate driver prihatin kan.. mesti r nak tengok..

So, kesimplan nya kat sini.. Fakhurudin Rosli!!! kaulah salah seorang penyebab jalan jadi jem kat Kg. Baru tadi.. ko tak rasa bersalah ke hah!!!


Pengajaran: Kalau ada eksiden ke ape ke.. buat bodoh je.. dah ramai orang yang nak tolong.. nak tolong tengok pon tak boleh.. tindakan macam ni la yang akan buat jalan jadi jem nenas tau..
In Accordance With with Thumbnails