- - Sumbat selagi boleh ~ CLOUD 9
Pelaburan
JomNiaga

Sunday, February 20, 2011

Sumbat selagi boleh

Apa ni sumbat2 ni.. ada tauhu sumbat ke.. kalau ada, nak cket.. sedap tu tauhu sumbat.. hehe

Tak.. entri ni bukan lah berkaitan dengan tauhu sumbat.. tapi entri ni lebih terarah kepada komuter sumbat.. heheh..

Semalam, untuk kesekian kali nya setelah hampir setahun aku tak menggunakan kenderaan awam yang benama KTM Komuter, aku telah menaikinya untuk pergi ke Serdang.. hahaha.. rindu betol kat komuter ni.. aku biasanya kalau keluar naik moto je.. tapi semalam, aku nak menyahut seruan kerajaan supaya menggunakan kenderaan awam.. korang tak tau ke yang perkapita rakyat Malaysia yang memiliki kenderaan lebih tinggi dari Amrika tau.. so, kena kurangkan guna kenderaan sendiri dan pilihlah kenderaan awam.. haha



On the way aku nak pergi Serdang.. keadaan dalam komuter tu ok je.. sejuk dan nyaman.. kondisi yang sesuai untuk membuta,.. hehe..

Tapi kan, masa nak balik.. macam haram rasa nya.. inilah lumrah naik komuter.. dah macam tin sardin.. penuh manusia berbilang kaum, agama dan negara.. mat bangla ada, mat indon ada, mat vietnam pon ada..

Korang bayangkan lah, aku terpaksa bertindih2 dengan " pelancong asing " ni start dari Serdang sampai KL Sentral.. kalau ada yang diam ok la.. ni ada jugak yang buat public speaking depan aku.. entah bahasa apa la yang dia cakap.. tak sempat nak translate.. heheh..

Gerabak komuter ni tak cukup ke?? kenapa tak tambah bilangan lagi?? ramai yang guna ni.. menerusi pengamatan mata kaleidoskop aku ni.. gerabak yang disediakan KTM ni tak cukup untuk menampung penumpang yang ada ni.. kena tambah banyak gerabak lagi ni.. baru boleh buat banyak trip.. bila banyak trip, mesti masa menunggu jadi sekejap je.. tu cadangan aku la..

AHHAHAHAAHAHAHAHAHAHHAHAHA...

Kenapa gelak lak ni?? bodoh ke bangang kau ni Fakhurudin Rosli??

Aku tergelak ni sebab teringat peristiwa dalam komuter semalam.. heheh.. aku nak mintak maaf kepada semua penumpang komuter yang naik bersama dengan aku.. aku yang kentut dalam komuter semalam.. hehe.. sori kalau kentut aku tu buat korang semua tidak selesa.. ia terlepas dengan tiba2.. x dapat di kawal.. hehehe
In Accordance With with Thumbnails