- - BACA BLOG NI TERUS HILANG RASA SERAM ~ CLOUD 9
Pelaburan
JomNiaga

Tuesday, April 05, 2011

BACA BLOG NI TERUS HILANG RASA SERAM



Amaran : Jangan biarkan hidup anda yang sementara cuma ini diselubungi misteri dari alam angker !!

Hidup aku pada setengah jam yang lalu memang diselubungi keseraman yang sangat melampau bagi seorang insan yang penakut dengan segala jenis makhluk dari alam angker ni.. aku memang akui yang aku mempunyai tahap ketahanan mental yang cukup lemah terhadap perkara- perkara mistik ni.. tak leh tahan dow.. hehe

Kenapa hidup aku diselubungi  misteri pada setengah jam yang lalu ??

Pada pukul 9.45 malam, 5 April 2011, aku telah menapakkan kaki aku secara atas talian di blog yang penuh dengan unsur- unsur alam yang berwarna merah.. korang tentu kenal dengan blogger yang sememang nya sangat obses ni bukan.. siapa lagi kalau bukan si cantik, manis dan famous ni..  the one and only Red Mummy in Malaysia..

Aku ada membaca entri terbaru yang keluar dari blog RM ni.. entri ni berkisar pasal kisah alam angker cket.. seperti yang aku akui di awal- awal entri.. aku ni memang tak boleh nak kawal rasa takut dari dalam diri aku ni dari meletup.. tapi entri yang baru keluar di blog RM ni boleh tahan la.. rasa takut tu tak lah banyak sangat berputik dalam diri aku ni.. hanyalah 40 % je.. tapi still boleh rasa juga perasaan seram yang cuba dizahirkan oleh entri tersebut..

Aku ni gatal tangan macam kena scabies la pulak.. aku boleh pulak pergi korek blog RM tu dan cari lagi cerita dari alam angker yang ada kat blog RM tu.. dan hasil daripada pencarian aku yang mengada- ngada.. aku temui satu cerita yang telah membangkitkan rasa seram dalam diri aku yang kurang hensem cket malam ni ke tahap paling maksimum.. amik kau, nak sangat kan..

Meremang bulu roma yang ada kat pipi aku ni bila baca sebuah cerita yang diberi nama " rambutnya hitam panjang bu.. ".. kisah ni adalah berkali- kali ganda lebih seram daripada kisah rumah sewa berhantu kat seksyen 2, Shah Alam tu.. terasa macam ada makhluk lain yang turut membaca entri ni bersama- sama aku kat dalam bilik ni.. dah la masa tu aku hanya keseorangan je dalam bilik ni.. seram sejuk di buat nya.. aku ingat nak tidur terus je lepas baca entri tu.. huhu

Lepas aku selesai meninggalkan blog RM dengan penuh ketakutan tu.. aku singgah la blog aku ni kejap.. nak tengok kot- kot ada la rakan- rakan blogger yang ada meninggalkan komen kat mana- mana entri aku yang memang tak setaraf dengan entri Yuyu Zulaikha.. huhu..

Tiba- tiba !!



Aku ada nampak satu perkara yang sangat menarik.. sesuatu yang memang dah lama aku tak nampak.. memang aku selalu tertunggu- tunggu akan perkara ni.. Irene Nadia Marcello update blog dia.. huhu.. jarang tu dia nak update.. hehe.. aku ni memang silent reader blog dia.. sebab tu aku happy bukan kepalang bila dia update blog dia.. dia ni lah blogger famous yang pertama aku kenal sebelum Fatin Liyana dan Ben Ashaari..

Lepas baca entri dia.. aku dapat rasakan sesuatu yang aneh lagi pelik telah berlaku ke atas diri ku ini.. aku bingung jadi nya.. erm..

Kemana perasaan takut aku tadi menghilang ?? pelik aku dibuat nya.. takkan lah blog si Irene ni mempunyai kuasa untuk menghilangkan perasaan takut dan seram.. magis sungguh blog dia ni kalau boleh menghilangkan perasaan yang telah menghantui aku tadi..

Setelah difikir- fikirkan balik secara mendalam dengan menggunakan 9 akal yang telah dikurniakan ke atas kaum Adam ni.. baru lah aku dapat tahu punca sebenar kenapa perasaan takut aku ni menghilang tanpa sebarang khabar berita.. rupa- rupanya kawan aku dah ada dalam bilik.. patut la aku dah tak takut.. hehe.. yela, tadi aku takut sebab aku keseorangan.. sekarang sudah keduaan.. jadi hilang lah rasa takut tu.. hehe

Tapi aku rasa blog si Irene tadi pon turut menyumbang dalam menghilangkan rasa seram yang berkelubung dalam diri aku ni.. terima kasih ye Irene sebab buat entri pada waktu dan masa yang sangat sesuai.. hehe
In Accordance With with Thumbnails