- - Ingatlah orang tersayang ~ CLOUD 9
Pelaburan
JomNiaga

Wednesday, December 22, 2010

Ingatlah orang tersayang

Ini bukan entri jiwang.. diulang, ini bukan entri jiwang.. huhu

Ini entri pasal keselamatan jalan raya tau..

Korang tentu pernah dengar dan lihat iklan ni dalam tv, radio dan billboard yang besar bapok kat tepi jalan tu kan.. tagline femes ni.. hehe

Entri kali ni pon masih lagi pasal moto.. aku pon x tau kenapa moto aku banyak sangat menyumbang entri hari ni.. masuk ni dah 3 entri woo..

Entri ni adalah kesinambungan dari 2 entri yang aku post tadi.. dah jadi macam drama bersiri a.k.a slot akasia r plak kan.. hehe

Alkisahnya begini, tadi kan lepas aku balik rumah dari baiki motor.. kawan aku ade ajak pergi pasar malam.. pasar malam kat tempat aku ni diadakan setiap hari selasa.. aku plak dah letih sangat memikirkan nasib aku tadi.. kalu nak tau ape nasib aku, kena r baca entri ni.. so aku suruh la membe aku,si A (bukan nama sebenar), amik moto aku pergi pasar malam dengan membe aku sorang lagi, si B (bukan nama sebenar).. so, si A ni setuju la dengan riang nya.. hehe.. Aku pon kirim la Nasi Kerabu kat membe aku ni.

Lebih kurang 45 minit dorang pergi, dorang pon balik la membawa sejumlah makanan yang mampu melelehkan air liur.. Si A ni terus masuk ke bilik aku sambil ketawa tersipu2.. hehe

Aku tanya la si A ni kenapa.. ikuti perbualan aku dengan si A dalam dialek Terengganu..

Aku: Wakpe?? Kena samang ke??
Si A: Hohoh.. nyaris2 doh nok kena tadi Pin
Aku: Hah??
Si A: Dop pakai helmet dekpon..
Aku: Hahaha.. mung jupe polis kat ane??
Si A: Kat traffic light lepas Petronas.. Mula2 aku dengor bunyi moto besor.. aku paling r belakang..  tengok2 2 utir moto polis.. dah la parking belakang moto aku.. aku pon kabo r ke si B ade polis belakang
Aku: Pahtu jadi gane??
Si A: Ye suruh si B berhenti tepi.. ye tanya aku mane helmet.. si B jawab nak g kedai depang nun je cik.. ye pon ulang balik soalan ye.. saya bukan tanya awak nak pergi mane.. saya tanya helmet awak mane?? lepas tu ye pon bla.. kecut perut aku dengan si B

Menurut kawan aku tu.. polis tu x saman dia mungkin sebab lapar.. x pon sebab si B pakai helmet tapi dia x pakai.. tu yang abang polis tu fikir 22 kali nak saman ke x.. hehe

So, pengajaran kat sini.. sentiasa la pakai helmet kalau naik motosikal di jalan raya.. ikat dengan ketat, ingatlah orang tersayang..



P/ S: kalau x paham dialaog tu.. boleh cari member yang boleh translate dialog tu.. hehe
In Accordance With with Thumbnails