- - McD disaman kerana mainan Happy Meals.. ~ CLOUD 9
Pelaburan
JomNiaga

Friday, December 17, 2010

McD disaman kerana mainan Happy Meals..

Huhuhu..sungguh tragis satu artikel ni yang aku baca dalam sebuah akhbar tempatan..hanya kerana memberikan hadiah percuma,,syarikat fast food gergasi dunia ini disaman..




Kejadian yang berlaku di Los Angeles ni terjadi apabila ade seorang ibu yang bengang terhadap anak perempuan nya yang berumur 6 tahun yang terlalu ghairah mengepow nye dan duit dapur untuk membeli happy meals..perkara yang menambahkan lagi kebengangan ibunya adalah apabila si anak hanya membeli Happy Meals hanyalah untuk mendapatkan mainan dan makanan yang ade akan dicampakkan di halaman rumah dengan sewenang- wenangnya..Ibu mangsa sewaktu ditemu bual berhubung kes saman memberi respon sebegini..



" Saya ni orang susah..kais pagi makan pagi, kais petang makan petang, kalu x mengais langsung x dapat makan..jadi,apabila anak saya asyik mengepow saya untuk membeli Happy Meals, saya berasa amat marah..saya x ingin wang dapur saya dihabiskan untuk membeli patung mainan percuma dengan setiap pembelian Happy Meals..Itu pon sementara stok masih ade..kalu xde stok lagsung x dapat mainan..hal ini akan menyebabkan anak saya menangis 3 hari 3 malam..so, McD patut hentikan pengeluaran patung mainan ni "




Pengerusi McD turut memberi respon kepada saman itu...



" kita akan bayar saman tersebut kerana kita ingin buat amal..kita memang x kisah tentang saman ni..kalu nak saman,,saman la..kitorang boleh bayar..kitorang memang pemurah "




Kes ini telah mendapat liputan meluas seluruh media dunia kerana ia nya dibicarakan di mahkamah dunia di Songkla, Thailand..


p/ s: korang usaha la cari berita ni dalam akhbar tempatan untuk ketahui kisah selanjutnya
In Accordance With with Thumbnails