- - Artikel terbaik aku untukpertandingan artikel Junko (Artis Korea dalam jiwa Gegadis Melayu) ~ CLOUD 9
Pelaburan
JomNiaga

Monday, December 20, 2010

Artikel terbaik aku untukpertandingan artikel Junko (Artis Korea dalam jiwa Gegadis Melayu)



Ini adalah entri lama yang di rebadging balik untuk menyertai contest yang dianjurkan Junko.. hehe

Mantap kan tajuk entri tu..penuh unsur romantika.keh3..

Kita sume sedia maklum yang virus2 dari negara Korea ni telah kuat tersebar dalam jiwa gegadis kat Malaysia ni.Boleh kata sume gadis kat Malaysia ni khusus nye Melayu mesti pernah tengok citer Korea walaupun sekali seumur hidup.

Virus ni mula tersebar sewaktu aku masih lagi di alam sekolah rendah dengan muka yang boleh dikatakan cute lagi..hehe..sekarang dah hensem la plak..kueng2..masuk bakul angkat sendiri la plak kan..Cerita Korea pertama yang menerobos televisyen di Malaysia ialah Winter Sonata kot kalu x silap aku..kalau salah tolong betolkan ea..aku pon kompius antara citer tu ke ataupun A Succesful Story of A Bright Girl..betol ke tak tau tajuk citer nye..hehe..main hentam je..

Lepas dari citer tu,makin banyak plak citer Korea yang cuba mencari market kat sini..dan hasilnya,mereka telah berjaya dengan jayanya sampai la sekarang..

Citer2 dorang ni banyak ditayangkan pada waktu perdana tau..mahal tau slot tu..

Setelah mereka berjaya dengan citer2 mereka yang tangkap leleh tu..mereka cuba pula memukau hati cowok2 dan cewek2 dengan kehadiran artis2 dorang yang ganteng dan cute mute.

Antara artis2 dorang yang telah berjaya menjerat hati dan jiwa rakyat Malaysia adalah Wonder Girls, Girl's Generation, Super Junior dan 2PM.Pakej dorang memang mantap.Muka hensem dan cute mute..Auchh..hehe

Walaupun kita x paham langsung dengan lagu dorang,kita still suka dengar..aku pon x paham kenapa leh jadi macam tu.Mungkin kita telah terpukau dengan kekiutan dorang sumer kot.Kalu dapat kompem x lepas..hehe

So,entri ni aku dedikasikan khusus buat gegadis Melayu yang begitu fanatik dengan artis Korea sehingga sanggup membuat freeshow kat Bukit Bintang.

Dorang sume ni telah berfikiran kreatif dengan menghasilkan satu video klip re-badge-ing seperti mana Proton telah lakukan terhadap Mitsubishi.

Dorang telah meniru aksi tarian 2PM menerusi lagu Again and Again..

Tarian dorang boleh dikatakan 76% sama dengan 2PM.Tahniah diucapkan buat dorang.

So,aku nak korang bandingkan sendiri antara tarian asal versi Korea dan tarian versi made in Malaysia.

Versi Malaysia 



Versi Korea




Artis2 Korea yang ganteng dan cute mute

2PM
Super Junior

SS501


Girl's Generation
Wonder Girls

P/ S: Aku pon sangkut gak dengan artis korea ni sebenarnya..hahah

In Accordance With with Thumbnails