- - APA ITU UNIQUE VIEW @ UV ??? ~ CLOUD 9
Pelaburan
JomNiaga

Tuesday, March 29, 2011

APA ITU UNIQUE VIEW @ UV ???



Apa itu unique view a.k.a UV yang korang semua duk kejar2 tu ?? korang tau ke apa maksud dia atau just sekadar nak kejar je sebab UV ni penting.. atau korang tau pasal UV pon sebab kat analitik Nuffnang ada tulis pasal UV.. hehe

So, untuk mengelakkan kepala aku runsing memikirkan pasal UV ni.. aku pon hantar la satu mesej kat Nuffnang nak tanya pasal UV.. hehe

Menurut Nuffnang yang budiman ni.. Unique Views merujuk kepada beberapa kali page kat blog korang tu diloading kan.. kalau makin kuat orang tu reload makin banyak la unique views ni.. lebih kurang macam tu la citer dia..



Uniques pon konsep dia lebih kurang sama macam Unique Views tapi ia lebih merujuk kepada berapa ramai unique visitors yang telah load page korang..

Sebagai contoh la kan.. kalau aku melawat blog korang dan refresh balik kat dalam tu.. aku akan menyumbang kepada 2 views tapi seorang visitor je.. faham ?? simple teori je tu kan.. tak lah susah sangat nak faham kan.. hehe

" Kenapa hanya 1 visitor je ?? " tanya Mak Limah..

Mak Limah, ia hanya menjadi satu visitor je sebab saya menggunakan IP address yang sama.. sebab tu lah dia tak boleh lebih dari satu..

" O.. macam tu rupanya.. " jawab Mak Limah..

Clicks pulak merujuk kepada perbuatan unique visitor mengelick sebarang iklan Nuffnang yang terdapat kat dalam tu.. tu penting bagi iklan yang guna Click- To- Ratio ( CTR ).. makin banyak clicks, makin banyak duit.. hahaha

oklah.. aku harap ilmu yang aku kongsi ni dapat menambahkan sedikit sebanyak ilmu korang tentang dunia blog ni.. aku pon budak baru belajar lagi.. kalau ada apa- apa ilmu.. sama- samalah kita kongsi.. ok  ??
In Accordance With with Thumbnails