- - Balik kampung!!!! ~ CLOUD 9
Pelaburan
JomNiaga

Friday, June 04, 2010

Balik kampung!!!!



balik kg....ooo...balik kg..ooo...balik kg...hati girang...

hohoho..teringat plak kat lagu Allahyarham Sudirman Hj. Arshad ni..lagu blik kg..mntang2 la mlam ni nak blik kg..

dah lame rase nye aku x balik kg..rindu dah membuak2 kat kg halaman tercinta..rindu kat adik beradik, emak, ayah n sume org kg la..heheh..bkan stakat tu je,kat ktil di kg pon rndu jgak,hehe.. rindu sangat nak mkan msakan emak kat kg..lame dah x menjamah masakan emak..yela, duk cni asyik mkan msakan brother cook y entah ape2 tu..dh naik jemu dh..kalu x mkan msakan brother cook, nasi ekonomi la y menjadi makanan ruji kat cni..yela,student la katakan..mane ade duit nak mkan western food ni..so,bantai je la nasi ekonomi tu..kalu korang nak tau psal nasi ekonomi,,hahah,,korang kena la tnya "Meister" nye...hehe..sape lagi kalu bkan aku la orang nye..kalu korang nk try,,korang mari la kat Ara Damansara,,kta p Anjung,,kta mkan Nasi Ekonomi puas2..hehe..kompem pcah prut..

em,,berbalik kpd blik kg ni..kalu xde aral melintang..aku akan bertolak balik ke kg aku kat Terengganu pd pkul 2 pagi esok..InsyAllah..

kenderaan yang akan aku nek???tentulah "superbike" kesayangan aku..heheh..aku kan rider,,tp bukan Mask Rider tau..jangan korang salah faham plak tau..

aku blik dengan membe2 aku..Mizan,Paih,Pok Din..kalu ikut plan asal,,ade 2 org ag membe yang nak join,,tp atas sebab2 yang x dapat diselesaikan..dorang x jadi join..xpela,,dorang pon blik jgak,,tp dengan bas la..

kalu ikut pengalaman aku yang dulu..time utk travel dr TRG-KL adlh dlam lingkungan 7 jam..tu aku grak waktu siang..kali ni nak try gerak waktu malam plak..so,maybe lbih dari 7 jam kot kali ni..mlam2 ni mata aku bukan elok sgt..rabun ayam la ktakan..lg satu,,xleh nk ride laju2 sgt sbb nak back up membe aku y bru lg nak try jlan jauh2 ni..kna amik kira faktor " superbike" dye jgak..

duit mnyak mase aku mula2 dtang KL dlu ialah RM28..mase tu ekzos x power ag..skang ni x tau la,,ekzos dah makin bsar,,mnyak pon mkin bnyak dye tlan..tgok la mcm mane..hrap nek cket jela..kalu dlm rm35 tu ok lg la..

mst rmai org igt nek moto ni x bez..dorg ni adlh golongan2 y x suka nek moto dan x sukekan cbaran..dorang kate ltih la,ape la..sume ni adalah perspektif2 negatif yang cuba utk mematahkan smangat2 rider macam aku ni..dorang blum try ag travel jauh2,,kalu dorg dh try baru r dorg tau keseronokan yang x terhingga bla kta travel jauh ni..

so,aku harap perjalanan aku mlm ni x kan menghadapi sebarang masalah la..yang penting, baca doa dulu sebelum start travel,hehe..lpas tu korang kena tawakal je la bnyak2..

bye2..Adios~ :)
In Accordance With with Thumbnails