- - Balik Kampung..Part II..hehehe ~ CLOUD 9
Pelaburan
JomNiaga

Monday, June 14, 2010

Balik Kampung..Part II..hehehe


hehehe..lame dh aku x membebel kat cni..bese la..cuti,,ade kat kampung..mlas nak on9 sebab nak rehatkan otak je kat kampung..

huhu..ade citer bez aku nak kongsi kat korang ni..experience aku menaiki motosikal selama 12 JAM!!! dri KL to TRG..huhu..lame siot..

aku memang x expect la mende ni akan jd..mcm mane la moto membe aku boleh hal plak petang sebelum balik tu..memang haprak r..moto rosak tp masih juga diperlukan utk balik ke kg nun jauh di TRG..memang musibah besar r melanda tu..huhuh

kitorg bertolak dri KL kul 12.30 mlm..semasa smpai kat Gombak,,moto membe aku ni ok lg..tp malang memang x berbau..sewaktu mula mendaki kat Karak,,moto dye dah lose power..huhuh..bleh bwk 20 km/h je..hbis la..

kitorng pon brhenti la dekat hentian Lentang..scary gler tmpat tu..snyi je..bnyi air sungai je y ade..meremang gak r bulu roma..slpas cek moto membe aku tu,,sume nye ok..cuma,,cuma,,cuma..bleh bwk 70- 80 km/h je la..hahaha..memang masak r kitorang ats highway tu..

x lame lpas tu,,moto membe aku yang sorg lg plak ade masalah..clipper ekzos dye patah..huhu..kena repair plak kjap..nsib bek x truk sangat..

kitorang truskan perjalanan yang masih jauh tu..kitorang sampai kat RnR Temerloh jam 4 pagi..sampai sana,,aku tido la kejap,,rehat cket..heehe..lepas minum2 n ec mnyak,,kitorng pon continue blik la..

still bwak 70-80 km/h ag,,tp berkat kesabaran,,kitorang pon smpai r kat Gambang kul 6.30 la kot kalu x silap..dah lupa dah..heheh..kitorang semayang Subuh lu nrehat2 kejap kat sana n truskan blik la journey ni..

hahaha..mase ni memang bwak moto secara enjoy habis2an..siap men amik gambr ag..yela,,jlan pon dah cerah kan..steady je la bwk,,kai ni,,kitorang smpai kat Tol Jabor jam 8.30 pg..sempat lg lepak2 amik gmbr dlu..huhuh..

kitorg continue lg..smpai Kemaman dlm pkul 10.30 pg..kitorng diajak oleh saudara Wan Hafiy Asyraf utk menjamu selera di rumah nye trlebih dahulu..aku sempat la bantai 2 bungkus nasi lemak..hehe..lapar der..

kitorang sume pecah kat Kemaman..Pok Din nak blik Marang,Paih nk ke Gong Badak n Mijan dh nak sampai rumah dye dh pon..aku,,hehe,,Wakaf Tapai la..aku smpai kat kg aku dlm pkul 11.40 cam tu la..

x sngka btol moto Pok Din bleh blik dr KL-TRG..tahniah Pok Din..hhehe..

k la..xde mende dh nak tulis..hbis dh cter..kring air liur..huhuh..jupe len kali la plak ye..bye2..muuuuuaaaahhh!!!!









In Accordance With with Thumbnails