- - RACE AGAINST TIME!!! ~ CLOUD 9
Pelaburan
JomNiaga

Saturday, July 10, 2010

RACE AGAINST TIME!!!

Sedang aku asyik lepak di kedai sambil menghirup Teh O Peng a.k.a Teh O Ais..terdetik di hati aku nak cek hp aku..just nak tau pukul berapa sebab aku ni seorang manusia yang x mempunyai jam tangan..setelah dibuka hp lipat aku tu,,aku terkejut melihat 4 miscall n 1 mesej yang ada terpampang kat screen hp aku tu..aku pon terfikir..urgent ni..aku pon kol blik la no 2..no ni kepunyaan rakan aku yang bernama Faizi..memang btol sangkaan aku..membe aku ni memang sedang bermasalah@mempunyai masalah besar sekarang..dye cakap yang LRT delay..1 jam lg akan bergerak..dah la dye tengah nak cepat..dye nak kena kejar bas dye kul 7.30 p.m..

Jam sekarang menunjukkan 6.34 minit petang..aku perlu cepat..desis hati kecilku..aku pon terus membuka dompetku dan mencapai not kertas RM 1 untk membayar minuman ku td..aku jugak terpaksa mengcancel roti kosong yang telah aku order td..huhuhu..

Setelah membayar apa yang patut..aku pon terus mencapai motosikal LC135 ku dan terus memecut menuju ke stesen LRT Kelana Jaya..terdetik di benak ku yang aku terpaksa mengharungi sekali lagi kesesakan lalu lintas yang menggila..inilah lumrah hidup di bandar yang mementingkan pembangunan..fuhh..

Jam menunjukkan 7 ptg..aku baru je selesai mengharungi kesesakan lalu lintas yang benar2 menguji kesabaran aku sebagai pengguna jalan raya..aku memanjangkan leher aku untk mencari rakan ku itu..tidak sampai 5 cm leher ku dipanjangkan,aku ternampak rakan ku sedang menanti ku dengan penuh gelisah..aku pon terus menuju ke arah nye..



Sekarang aku hanyalah seorang pembonceng..hehe..aku sebenarnya tidak tahu jalan mane yang harus dilalui untuk menuju ke Stesen Bas Pekeliling..aku x pernah pegi sana pon..yela,,aku pon x berape master lagi jalan2 kat KL Kota Metropolitan ni..

Reaksi pertama yang terpacul di minda ku sewaktu membonceng dengan rakan ku ni adalh GANAS!!!arrghh..memang dahsyat la membe aku ni bawak moto..dengan kesesakan yang semakin mengganas,,dye berjaya meredah nye dengan selamba..fuhh..stedy je bawak..kalu aku kompem bawak slow..x berani wei..besela,,sebagai seorang rider yang berhemah,,undang2 jadi keutamaan..cewahhh..keh33..



Kitorang hanya mempunyai setengah jam saja lagi untk sampai ke Pekeliling sebelum bas yang bakal dinaiki membe aku ni bertolak menuju ke Jengka..membe aku ni duk kat Jengka..lupa lak nak bagitau awal2..sori..heheh

Dalam perjalanan menuju ke sana,,kitorang sempat juga la melanggar satu side mirror kete..nasib bek x patah..kecut jugak aku..kalu kete tu nak kejar pon kompem x sempat,,jalan kan jem...hahaha..lagipon,,kete tu just kete Proton Saga old skool je..kalu kene kete BMW..tkut jgak tau..mane ade duit nak ganti side mirror baru..



Kitorang sampai kat sana tepat jam 7.30..perkataan lega begitu ligat berlegar2 di dalam minda ku..aku bersyukur kerana tiada perkara buruk yang terjadi sewaktu dalam perjalanan menuju ke sana..tapi ketar lutut jugak r..bukan sebab takut tp SEJUK!!..dah la gerimis mengundang mase nak g sana..aku ni dah la pakai short sleeve je..kompem2 la sejuk sampai ketar lutut..huhu

Aku memang respect giler dengan membe aku ni..Valentino Rossi pon xleh nak bawak moto cam dye..kalu x caye..cuba korang sruh Rossi bwk moto kat cni mase jem..kompem Rossi menangis..kua33..aku pon nak belaja r cara2 bawak moto macam membe aku tu sambil aku berangan dalm hati agar aku bleh challenge Rossi..hahah..ape punya angan2 da..

Tahniah Faizi..ko memang penunggang motosikal yang hebat dan berwibawa!!!salute same ko..
In Accordance With with Thumbnails