- - Port Dixon...heheh..30 jULi ~ 1 AUgus 2010 ~ CLOUD 9
Pelaburan
JomNiaga

Wednesday, August 04, 2010

Port Dixon...heheh..30 jULi ~ 1 AUgus 2010



Salam sume..apa khabar???sihat ke umat manusia sekalian..heheh..mesti korang ingat aku x pandai mengeja kan..aku sebenarnya saje je eja macam tu sebab aku saje nak bagi grand and havoc..dixon tu aku amik dari name Leah Dixon..heheh..keh3

Kali ni aku nak citer pasal trip aku n membe2 seangkatan ke PD pada baru2 ni..30 July- 1 August 2010..ni adalah trip kitorang sebelum kitorang masuk On Job Training a.k.a OJT pada 16 hb ni..so,,trip ni pada mulanya hanya untuk TJT je..tapi memandangkan banyak masalah yang muncul di kemudian hari,,kitorang terpaksa gak import 4 orang TAME untuk join trip ni..heheh...kiranya dorang ni layak digelar pemain import la..keh33..

Kitorang pegi PD ni dengan menaiki 3 buah kete sewa n sebijik " superbike "..hahahha..nampak sangat menawok d c2..keh3..xde la superbike,,moto kapcai je..kete ni,,kitorang sewa selama 1 hari stengah..kos untuk sebiji kete adalah RM 60 untuk satu hari kalu x silap aku la..kalu silap sori ea..hehehe

Kitorang bertolak pada jam 11 pagi kot..sampai kat PD lebih kurang kul 1 ptg..kat sana,,kitorang di sambut oleh maestro trip ni iaitu Sir Baharom n family..beliau memang ade cakap yang beliau nak jumpa kitorang kat sana n sponsor lunch untuk kitorang pada hari tu..jimat dah kat c2

Lepas kitorang lunch,kitorag pon pergi la check in kat apartment yang kitorang dah book tu..hehe..ade la cket maslh mase nk check in coz mase kitorang kol ari tu,,kitorang ckp ade 8 org je nk duk rumah tu..tup2 hari tu ade 16 org..2 kali ganda tu..hahaha..gelabah n cuak gak la..



Xtiviti pertama kitorang kat PD,,MANDI KOLAM..haha..mentang2 la apartment tu ade kolam,,kitorang x buang mase,,trus je terjun dalam kolam tu..huhuh..bes woo..mase tu la d gunakan untuk belaja renang..hehehe

Pada sebelah petang,,nak dekat2 dengan malam atau bahsa yang lebih senang iaitu pada waktu Maghrib,,kitorang pon pergi ke tempat Sir Baharom menginap kat Glory Beach Resort..kitorang nak buat BBQ kat sane..Sir Bahrom dah book tempat BBQ kat sana..memang happening r mase wat BBQ malam tu..dah la bleh tengok orang Filipina menyanyi..tu yang menambahkan lagi kehappeningannye..huhuh..cerah mata2 tengok dorang perform..keh33..



Nasib bek kitorang habis BBQ awal,,coz x lame lpas kitorang habis,,PD diserang ribut taufan..hohoho..angin nye memang kuat,,first time aku alami..dasat tol..memang serun  r..kaki aku pon berdarah sebab terkena pinggan yang terpelanting..pedih woo..kesian kat group amoi sebelah kitorang..x sempat nak wat BBQ..huhu

Pada sebelah pagi nye..tibalah mase untuk kitorang terjun ke laut plak..ni la xtiviti yang amat ditunggu2..hohooho..ni r paling bez..puas ati aku mandi laut..lame weh x mndi laut..hohoh..xtiviti kali ni bebas..sape2 yang ade duit g nek banana..ak x nek,,sebab xde duit..heheh..aku pegi tangkap Remis je..ni pon Afiq Kapan yang ajo..heheh

Kitorang tolak blik kat KL dalam kul 3 kot..hohoho

Kat cni,,aku nak ucapkan sujuta penghargaan kepada saudara Hafiy n Rois coz dorang telah berjaya merealisasikan mende ni..tahniah dan terima kasih diucapkan atas kerja keras anda berdua..heheh

BYE3..Adios~

P/S : Nak tengok gambar kat PD,,klik kat SINI
In Accordance With with Thumbnails