- - Muzik- mUZIK ~ CLOUD 9
Pelaburan
JomNiaga
Showing posts with label Muzik- mUZIK. Show all posts
Showing posts with label Muzik- mUZIK. Show all posts

Tuesday, August 02, 2011

HOTLINK ONE MUSIC : NIKMATI MUZIK TAK KIRA MASA DI MANA JUA

Anda seorang yang gilakan muzik ?? tak boleh berpisah dengan muzik ataupun muzik itu adalah nadi kehidupan anda ??  anda sengsara tanpa muzik ??

Anda selalu mengikuti perkembangan semasa muzik tanah air dan luar negara.. jadi, sudah tentulah anda inginkan segala informasi terbaru dari artis- artis kesayangan anda.. anda juga seorang yang sangat obses tentang kemunculan lagu- lagu baru di pasaran tanah air..

Jangan risau kerana Hotlink ada penyelesaiannya.. dengan Hotlink Music Unlimited, segala masalah anda tentang muzik pasti dapat diselesaikan.. anda tidak perlu gusar, runsing dan celaru dalam memikirkan nya lagi.. hehe


ONE MUSIC merupakan satu tempat dimana anda boleh:

  • Muat turun lagu- lagu dan muzik video terkini dan terdahulu
  • Dapatkan aplikasi muzik untuk Iphone, Android, Blackberry dan Windows Phone 7
Rasakan kehebatan seluruh dunia muzik di depan mata dan di hujung jari anda.. langgani ONEMusic dengan hanya RM8 sebulan dan anda berpeluang mendapatkan muat turun kesemua lagu dan muzik video ke telefon bimbit anda dan komputer anda juga..

Cara untuk melanggan aplikasi ONEMusic adalah begitu mudah sekali.. anda boleh melakukan nya dengan hantar sekeping mesej sahaja.. anda hanya perlu menaip ON ONEMusic dan hantarkan kepada 29000.. anda juga boleh klik aje kat bawah tu untuk melanggan
Anda juga boleh mendapatkan aplikasi ONEMusic untuk dimasukkan ke dalam telefon pintar anda secara percuma.. untuk mengetahui bagaimana cara nya, anda boleh lah klik kat bawah untuk maklumat lebih lanjut..


Antara lagu- lagu yang disediakan dalam aplikasi ONEMusic ni adalah :

Monday, July 11, 2011

PERCAYA PADAKU

Berikan cinta mu, juga sayang mu, percaya padaku ...



Mediafire link : 


Monday, June 27, 2011

MY HEART IS CURSING

Smile a little more
with a happy smile

so that you can comfort my heart
that keeps looking for you

smile a little more
so that the world would be jealous

so that my heart that keeps calling for you
would not be able to become greedy

My heart curses at me, because I can’t even say I love you
My tears burst, because my longing for you flows and flows

Only that sad phrase has been struck to my throat like a thorn
And remain in my ears the whole day..

why does it have to be you
why did I have to love you

even if I shake my head
deny it
I can’t let you go

My heart curses at me, because I can’t even say I love you
My tears burst, because my longing for you flows and flows

Only that sad phrase has been struck to my throat like a thorn
And remain in my ears the whole day..

I love you, I love you forever
Even if you don’t look at me

Even if I say it a thousand times, you don’t know
Even if I wait at the same spot, you don’t know

My foolish love that simply looks at you like an idiot
You don’t know
No matter what..

airakazhazimahrunkutnusahk

Monday, April 25, 2011

FILEM PENDEK PANIC AT THE DISCO

Ini adalah hasil pencarian dari gedung simpanan video terbesar dunia.. hehe

Aku memang tak sangka akan jumpa dengan satu benda yang menarik ni.. niat aku hanya untuk mencari segala jenis lagu dalam album terbaru Panic At The Disco je.. tapi last- last jumpa benda ni.. hehe.. untung- untung..



Aku tak tau lak si Brendon dan Spencer ni ada bakat untuk jadi pelakon.. aku rasa diorang ni patut hantar resume kat Mamat Khalid supaya ambil diorang ni berlakon dalam filem terbaru Mamat Khalid.. hehe..

Filem pendek ni berkisar pasal kehidupan Brendon dan Spencer setelah dua ahli terdahulu Panic At The Disco menarik diri dari kumpulan tersebut.. aku hanya ingat Ryan Ross je.. yang sorang lagi tu aku tak ingat nama.. hehe..

Dalam filem ni, ada sedikit runut bunyi dari album terbaru diorang iaitu Vices & Virtues.. so, jom aku bawak korang layan video best ni..

Sunday, April 24, 2011

GENG INI TELAH PANIK DI DISCO



Erm.. macam mana diorang ni ek.. pergi disco pon panik.. ish3.. bek la tak payah pergi lain kali.. kesian plak..

Diorang ni memang dah diketahui umum suka menyerang setiap disko yang ada kat dalam dunia ni.. hampir seluruh disko kat dalam dunia telah diorang terjah kot.. mungkin sebab itulah diorang di panggil panik di disko..

Disko terbaru yang menjadi tempat untuk mereka membuat onar adalah disko vices & virtues.. terdapat banyak jugak la lagu- lagu yang boleh membuatkan setiap yang mendengar nya berasa panik.. memang bahaya la penangan lagu- lagu ni..

Friday, April 15, 2011

AWEK NI MAIN GITAR LAGI POWER DARI NAJWA LATIF

Korang semua tentu kenal dengan Najwa Latif kan.. awek yang pandai main gitar dan boleh nyanyi dengan suara yang mendu bak buluh perindu gitu.. hehe.. kalau korang tak kenal jugak.. tengok gambar yang ada kat bawah ni.. tengok betol- betol sampai ingat wajah dia.. nanti kalau korang jumpa dia, senang cket nak tolong sampaikan salam aku kat dia.. hehe



Tapi..

Tadi sedang aku duk sedap baca Oh! Bulan.. aku ada terjumpa entri pasal awek yang terer main gitar.. nama cewek tu, Prisa Adinda Arini Riazi.. cewek Indonesia ni.. dia ni bukan sekadar orang- orang biasa yang memang dah kira hebat kalau boleh main gitar ala- ala Man Kidal tu.. dia ni lagi dahsyat dari tu..



Cuba korang tengok dia mainkan lagu " Drifting- Andy McKee " yang memerlukan skill main gitar yang hebat macam gaban gitu.. memang mantap r skill dia.. bukan senang nak main lagu tu.. aku dah berapa kali try, tapi masih tak boleh- boleh lagi.. dah lemah semangat aku dibuat nya.. mungkin aku kena menuntut ilmu dengan cewek ni dulu kot..

Jom tengok kehebatan si cewek ayu ini bermain gitar..


Monday, April 11, 2011

KERANA CINTA, NYAWA LELAKI INI DIPISAHKAN OLEH KERETAPI

Sungguh tragis.. itulah penangan sebuah cinta yang tak berbalas.. nyawa yang begitu bernilai sekali di dunia ni pon boleh dibuang dengan begitu sahaja..



Itulah yang terjadi kepada seorang lelaki yang sanggup membunuh diri setelah cinta yang dia curahkan sepenuh jiwa dan raga nya tidak dibalas oleh sang wanita.. lelaki itu telah sanggup melakukan pelbagai perkara yang tak masuk dek akal.. lelaki ini sanggup mengheret piano berkilo- kilo meter jauhnya dari rumah dia ke rumah si gadis ni semata- mata nak menghiburkan wanita tersebut..

Saturday, April 02, 2011

AKU SUKA LAGU NI.. DI SAAT AKU MENCINTAIMU

Sedang khusyuk melayan lagu yang boleh membelai jiwa raga dan kalbu.. hehe

Semenjak dua menjak ni.. aku memang kemaruk gila dengan satu lagu ni.. lagu ni mula- mula aku dengar kat blog Irene Nadia Marcello kot dulu.. tapi masa tu aku buat bodoh je.. hehe

Tapi setelah dengar lagu ni untuk kali kedua, aku rasa melekat r pulak kat lagu ni.. tak tau r kenapa.. haha.. aku bila dah minat kat satu- satu lagu tu.. akan ulang dengar sampai telinga ni sakit.. hehe

Lagu yang duk bernari- nari di cuping telinga aku sekarang ni adalah lagu dari Dadali Band.. tajuk dia Di Saat Aku Mencintaimu..

Best siot.. hehe

Jom layan lagu ni sama- sama dengan aku.. hehe

Sunday, January 16, 2011

Ramalanku benar belaka

Korang jangan terkejut tau dengan tajuk kat atas tu.. Ni bukan ramalan nombor ekor ke apa.. Bukan Ngangkung tau.. hehe.. mentang- mentang la baru lepas tengok Ngangkung.. hehe..

Ni adalah tajuk lagu yang baru je dapat menambat jiwa sanubari aku.. Lagu ni aku terdengar dalam kereta tadi.. Perghh,, best tol lagu ni.. Lagu ni lagu olskool.. Walaupun olskool tapi masih syok dilayan untuk jiwang- jiwang.. Kalau korang x caya.. Meh download lagu ni..

Ramalanku Benar Belaka- Umbrella

Ni lirik dia untuk dikaraoke kan oleh korang semua..


Hingga ke saat ini
Pelbagai persoalan
Tak henti melanda
Untuk ku memikirkannya

Kau memilih diriku di atas dasar apa
Apakah kerana cinta
Atau pelepas sepi cuma

Seumpama dedaunan yang telah gugur bertaburan
Membiarkan ranting dimamah usang
Apakah semua itu akan terjadi padaku
Andainya benar maka tepatlah apa yang kuramalkan

Waktu bersamamu banyak benar kenangan yang kita ciptakan bersama
Dan satu darinya engkau bersyahdu
Bahawa aku takkan kehilanganmu
Susah payah kita semai benih cinta
Menempuh dugaan
Akhirnya kau tinggalkan
Sia-sialah ku bina istana cinta
Andai insan lain di hatimu bertakhta

Hingga ke saat ini
Ku masih mengenangkan
Detik-detik terindah 
Kesudahan aku parah


Read more: http://www.liriklagumuzik.co.cc/2008/08/lirik-ramalanku-benar-belaka-umbrella.html#ixzz1BCJOpwlJ







P/S: Artis Korea dalam jiwa gegadis Melayu

Monday, January 10, 2011

Maafkanlah ku tak bisa hidup tanpa kamu~

Harus bagaimana lagi
Dan terus begini
Dengarkan aku
Lihat ke mataku
Cukup sudah kau menghukum
Salahku tetap salahku
Benarkan ku berbicara
Agar bisa pulih semua
Namun harus sampai bila
Kau kan diam seribu bahasa

Chorus
Maafkanlah ku tak bisa hidup tanpa kamu
Fahamilah ku tak mampu terus tanpa kamu
Bagaimana ku nanti
Bila tiada mengganti
Yang ku ada hanya kamu saja
Saat mata terpejam
Hanya kau ku terbayang
Menghapus semua segala rasa di jiwaku
Saat mata terbuka
Kamulah yang pertama
Tak mampu aku
Bayangkan
Hidup tanpa dirimu
Ulang Chorus
Aku memang bersalah
Selalu saja mengabaikan mu
Dan tapi dah ku sedari
Segala perit kau lalui
Ku terlupa kau terluka
Dan memang selalu
Aku bersalah
Selalu saja mengabaikan mu
Meninggalkan mu
Dan tetapi itulah aku sedari
Segala perit yang kau lalui
Kerna diriku yang terus hanyut
Maafkanlah ku tak bisa hidup tanpa kamu
Bagaimana ku nanti
Bila tiada mengganti
Yang ku ada hanya kamu saja
Bagaimana ku nanti
Bila kau tak di sisi
Yang ku ada hanya kamu saja



Ini adalah komplikasi yang terjadi hasil dari kekecewaan menonton AJL 25..
Kenapa Faizal Tahir x jadi juara????

Saturday, January 01, 2011

If I Had You..


Eheh.. disebabkan kepuasan.. aku pon amik la keputusan untuk wat entri tentang lagu ni.. walaupun lagu dah lama wujud dalam dunia.. aku still nak post jugak.. lantak la kalau korang nak kata aku ketinggalan zaman pon.. hehe.. lagu ni masyuk doe.. style orang KL cakap.. hehe

Sambil korang tengok video clip lagu ni.. hafala la lirik kat bawah ni.. nanti senang cket korang nak karaoke.. hehe

ADAM LAMBERT: IF I HAD YOU

So I got my boots on, got the right 'mount of leather 
And I'm doing me up with a black color liner 
And I'm workin' my strut but I know it don't matter 
All we need in this world is some love 
There's a thin line 'tween the dark side and the light side baby tonight
It's a struggle gotta rumble trying to find it 

But if I had you, that would be the only thing I'd ever need 
Yeah if I had you, then money fame and fortune never could compete 
If I had you, life would be a party it'd be ecstasy 
Yeah, if I had you 
You-y-y-y-y-you 
You-y-y-y-y-you 
You-y-y-y-y-you 
If I had you 

From New York to LA getting high rock n' rollin 
Get a room trash it up 'til it's ten in the morning 
Girls in stripper heels, boys rolling in Maseratis 
What they need in this world is some love 
There's a thin line tween a wild time and a flat line baby tonight 
It's a struggle, gotta rumble tryin' to find it 

But if I had you, that would be the only thing I'd ever need 
Yeah if I had you, then money fame and fortune never could compete 
If I had you, life would be a party it'd be ecstasy 
Yeah, if I had you 
You-y-y-y-y-you 
You-y-y-y-y-you 
You-y-y-y-y-you 

[ From: http://www.metrolyrics.com/if-i-had-you-lyrics-adam-lambert.html ]

If I had 

The flashing of the lights 
It might feel so good 
But I've got you stuck on my mind, yeah! 
The fashion and the stage 
It might get me high 
But it don't mean a thing tonight 

That would be the only thing I'd ever need 
Yeah, if I had you, the money fame and fortune never could compete 
If I had you, life would be a party it'd be ecstasy 
Yeah, if I had you 
You-y-y-y-y-you 
You-y-y-y-y-you 
You-y-y-y-y-you 
If I had you 

That would be the only thing I'd ever need 
Yeah, if I had you, then money fame and fortune never could compete (never could compete with you) 
If I had you, life would be a party it'd be ecstasy (it'd be ecstasy with you) 
Yeah, if I had you 
You-y-y-y-y-you 
You-y-y-y-y-you 
You-y-y-y-y-you 
If I had you, you, you 

Wednesday, December 22, 2010

Sekadar di pinggiran

Disclaimer: Ini bukan header blog abang BEN ASHAARI ye.. hehe

Mesti korang ingat entri ni pasal abang Ben kan.. hehe.. entri ni adalah bersempena dengan sebuah lagu nostalgia yang berjaya menambat jiwa dan raga aku di pohon kelapa.. hek3

Korang mesti pernah dengar kan lagu Sekadar di pinggiran nyanyian Francissca Peter kan.. So, ini adalah tribute untuk lagu tu la ni..

Tadi, mase aku on the way nak pergi kelas.. aku terdengar la lagu ni dimainkan di radio Sinar FM.. so, aku pon layan la dengan khayal nya.. hehe.. aku memang camni.. dengar je lagu besh, akan layan sampai khayal.. hehe..

Satu lagi tabiat aku, kalau aku rasa lagu tu besh dan masuk dengan jiwa romantis aku ni, aku akan berusaha mendonlod lagu ni..

So, balik je kelas petang tadi, aku terus donlod lagu ni.. lepas siap donlod, bermula la aktiviti berkaraoke secara percuma hehe..

So, kalau ade sape2 yang turut nak mengimbau nostalgia masa lampau, aku sediakan link untuk korang donlod lagu ni secara pantas dan efisien.. kalau nak donlo leh r klik kat SINI..

Macam besela, lepas donlod leh la dengar lagu ni sambil nyanyi.. ni ada aku sediakan lirik supaya korang senang nak nyanyi.. layan~~




Tiada guna kau berpatah arah
Jika niatmu meyambung kasih
Apalah ertinya disebalik
Tangisan atau rintihan

Untuk apa kau kembali lagi
Sekadar hanya untuk menyakiti
Cukuplah sudah di sini saja
Biar aku pendam duka

Hati sedih, hati pedih
Mengenangkan keindahan
Bersamamu...

Tidak kusampai
Ke puncak sana
Apalah daya
Ku bertahan cuma
Di pinggiran 
Yang memilukan...

Jauh sekali di sudut hati
Menyimpan dendam yang amat mendalam
Akan kusahut namamu oh! sayang
Sewaktu ku kesunyian... 




Thursday, December 09, 2010

Monoloque & Atilia- Kekanda Adinda

Fuhh..baru aku perasan yang lagu ni besh..heheh..sebelum ni x pernah nak perasan pon..mungkin korang akan anggap aku ni out of date kan  sebab lagu ni kan dah lama ada kat pasaran Malaysia ni..tapi aku x kisah..hehe..kat sini aku nak share download link kat korang supaya korang senang nak download lagu ni..ape2 pon,sambil dengar lagu boleh la layan lirik yang ade kat sini..layaann~~


D  Bm  G  A  (2x)

Verse 1:
D            Bm          G             A
(P) Oh Kekanda jangan irihati, Dinda naik pangkat lagi..
D            Bm          G             A
(L) Oh Adinda, Kanda mana dengki, malah Kanda support bini..

Chorus 1:
Bm              G
(P) Jadi Dinda mahu mengambil masa
D          A
(L) Tapi Kanda mahu segera,
Bm              G
(P) Dinda ingin berjaya dalam kerjaya,
D          A
(L) Tapi Kanda mahu cahaya mata,
Bm            
(P) Dinda belum bersedia,
G
(L) Kanda dah beria ria,
D            A
(P) Jadi yg mana satu?
Bm                      G                   A
(P+L) Tak perlu bertengkar, tak perlu bermasam muka,

Verse 2:
D            Bm          G             A
(L) Oh Adinda, tolong jangan lekas curiga, lekas cemburu buta
D            Bm          G             A
(P) Oh Kekanda, Dinda perlu berhati hati ,tak rela dikongsi,

Chorus 2:
Bm              G
(L) Kanda kerja overtime, terlebih masa,
D          A
(P) Itu yg Dinda harus berwaspada,
Bm              G
(L) Ini semua demi masa depan keluarga,
D          A
(P) Dengan Dinda atau sebaliknya?
Bm
(L) Kanda kerja malam,
G
(P) Dinda kerja siang,
D         A
(L) Jadi bila nak bertemu?
Bm                      G                   A
(P+L) Tak perlu bertengkar, tak perlu bermasam muka,

D  Bm  G  A  (2x)

Bridge:
Bm
(P) Oh adiwira, dewataku, mari ikut cara Dinda!
G
(L) Oh Tun Teja, intan permata, mari ikut cara Kanda!
Bm                            G
(P+L) bagaimana? bagaimana kita nak selesaikannya?
A          G
apa keputusannya?

Verse 3:
D            Bm          G             A  
(P) Oh Kekanda mari Nyawa, kita cuba komunikasi!
D            Bm          G             A
(L) Oh Adinda mari Sayang, kita cuba toleransi!

Chorus 3:
Bm              G               D          A
(P+L) Walau kita janji sehidup semati, kita berlainan,
Bm         G
(L) Kanda pula kutub Utara,
D        A
(P) Dinda kutub Selatan
Bm              G               D          A    
(P+L) komunikasi, sikap toleransi! itu yg kita perlu,
Bm                      G                   A
(P+L) Tak perlu bertengkar, tak perlu bermasam muka,

Coda
D              Bm          G
(L) Walau kita sering dgn cara masing2,
Bm
(P) Kanda yg Perdana,
G
(L) Dinda yg Utama,
Bm
(P) Kanda sgalaNya..
G
(L) Dindalah Nyawa,
Bm              G            A
(P+L) kita tetap bahagia bila bersama sama
A
(P+L) bahagia bersama,
A
(P+L) bersama slamanya,
A                 D
(P+L) bahagia slama-lamanya!



Nuffnang Ads
In Accordance With with Thumbnails