- - Cina Bawak Kereta Macam Haram !! ~ CLOUD 9
Pelaburan
JomNiaga

Thursday, March 10, 2011

Cina Bawak Kereta Macam Haram !!

Amaran keras kepada pengguna jalan raya.. sila berhati- hati di jalan raya.. ingatlah orang tersayang..

Ini bukan entri perkauman yer.. tapi memang hakikat.. sori la kalau ada orang yang terasa.. aku tulis entri ni bukan nak attack sape- sape.. tapi just nak bagi peringatan dan kesedaran je..

Entri ni aku dedikasikan khusus buat fren aku yang baru eksiden hari ni.. Wan Zulkifli Wan Yusof dan Muhammad Hafiz Yahaya..

Korang semua pernah drive atau bawak moto kat KL ni?? kalau tak pernah, meh sini aku nak cerita sedikit pasal liku- liku yang perlu korang hadapi kalau korang adalah pemandu kat KL ni..



Salah satu daripadanya adalah Jem.. lumrah kehidupan la kat KL ni.. kalau tak jem, mesti ada sesuatu yang tak kena tu.. so, korang kena check la yer.. hehe.. boleh katakan hari- hari lah jem kat KL ni.. so, sebagai seorang penunggang motosikal.. korang kena la menguasai seni mencelah di celah- celah kereta.. barulah korang boleh establish untuk bawak moto kat KL ni.. tak perlu bawak laju- laju pon masa mencelah tu.. bawak 60 pon dah kira ok.. mungkin korang biasa tengok yang ada motosikal mencelah sepantas halilintar.. tu sebab diorang dah expert.. laluan sejengkal pon diorang boleh celah tu.. heheh.. so, bagi yang amatur.. bawak slow- slow je.. tak payah nak laju- laju.. bahaya..

Satu lagi masalah yang bakal korang hadapi bila bawak kenderaan kat KL ni ialah pemandu yang berbangsa CINA.. diorang kalau bawak kereta, memang macam sial.. tak ikut peraturan langsung.. signal tak bagi.. lepas tu, main masuk ikut suka diorang je.. aku dah berapa kali dah nak kena langgar dengan diorang ni.. memang gampang r diorang ni.. aku tak tau la macam mana diorang boleh dapat lesen dulu.. fuhh!!.. diorang ni boleh kata tak peduli langsung dengan penunggang motosikal ni.. mentang- mentang r naik kete besar.. sampai side mirror pon tak nak tengok.. kalau jalan tengah jem.. diorang ni akan cuba bermacam cara untuk lari dari jem tu.. aku pernah sekali nak kena himpit dengan diorang ni.. biasalah kan, kalau jalan jem, motosikal mesti nak lalu paling tepi kan.. sekali tu, ada kereta tiba- tiba masuk lorong aku.. dah la tak bagi signal.. berasap tayar aku brek.. hehe ( hiperbola cket ).. menyumpah seranah gak aku masuk tu.. habis mulut aku terkmat kamit mencarut.. boleh dosa free je..

So, korang kalau bawak moto kat KL ni.. berhati- hati lah dengan kaum ni.. diorang ni adalah silent killer atas jalan raya tau.. untuk makluman korang.. pagi tadi kawan aku yang aku sebut kat atas pon kena langgar dengan kaum tersebut..
In Accordance With with Thumbnails