- - Surau terbuka Ara Damansara sempena Aidilfitri memang mengenyangkan..hehe ~ CLOUD 9
Pelaburan
JomNiaga

Sunday, October 03, 2010

Surau terbuka Ara Damansara sempena Aidilfitri memang mengenyangkan..hehe

Salam semua. Dah makan ke belum?? kalau belom, x payah makan la, diet cket ea. hee

Rasa bagai nak pecah perut tengahari tadi. Ye la, surau kat apartment a.k.a hostel gua ni ade buat sambutan hari raya. Makanan memang berlamabak- lambak. Bak kata Pak Tam, berbagai- bagai juadah ada disediakan. hee.

Majlis tu mula jam 10 pagi lagi. Gua baru je nak tengok dunia mase tu. So, gua plan la nak pagi majlis tu pukul 12. So, sempat la gua keluarkan semua isi2 yang ada dalam perut ni kan.

*tips: Kalau nak pergi majlis makan2 yang free, kosongkan perut anda sekosong- kosong nya. hee

Makanan pertama yang gua bedal, Nasi Beriani. Amik cket je, banyak lagi makanan lain yang nak di try. hee. Kalau nasi kita makan banyak, nanti kita x larat nak makan makanan lain. So, makan hanya secukup rasa sahaja.

Lepas tu, gua try plak Lemang dengan Nasi Kunyit a.k.a Pulut Kuning. Makan dua2 ni dengan Rendang. Fuuuhh, mantap seh. Tapi, masa ni perut gua dah kritikal. Dah x boleh nak sumbat makanan dah. Full!

Untuk pencuci mulut, gua amik kuih Baulu, Agar2 dan Puding Jagung. Makan x banyak, cket je. Dah x larat.

So, majlis tu memang meriah dan diserikan lagi dengan sorang pak cik yang x berhenti- henti bercakap. Gua pon x tau ape name dia. Duk gelak je dari awal makan, sampai la habis makan. Dasyat betol pakcik tu.

MAKANAN YANG GUA MAKAN.

lemang
nasi beriani
nasi kunyit a.k.a pulut kuning
baulu
puding jagung
rendang
agar- agar

p/ s: Kepada ustaz Pian, kalau ada makan2 lagi, jemput la gua. hee
In Accordance With with Thumbnails