- - KALAU NAK MELUDAH TU, BIAR BERADAB SIKIT ... ~ CLOUD 9
Pelaburan
JomNiaga

Wednesday, October 05, 2011

KALAU NAK MELUDAH TU, BIAR BERADAB SIKIT ...


Assalamualaikum...Assalamualaikum..Assalamualaikum..hehehe..kalu 3 kali x jawab memang kompem berdosa r hatta x jawab sekali pon dah berdosa tau..dah macam ustaz dah aku ni.. ;p

Kali ni aku nak cter kat korang pasal mende2 yang Islamik cket..haa..len dari yang len cket kali ni..

Ok..kita sebagai manusia ni x pernah x meludah walaupon sekali kan..tipu la kalu korang cakap yang korang ni x pernah meludah pon dalam hidup ni..


Kita selalu meludah di merata2 tempat dan x pernah terfikir pon tentang consequency nye..haa,,cuba bayang kan kalu korang ludah kat side mirror kete orang..kompem makan penyepak punya,,x pon kena Smack down..hahah

Sebenarnya,,ada adab2 tau dalam meludah ni,,kita x leh meludah ikut suka hati je..kat cni aku nak kongsi tentang adab2 meludah ni,,,

1- Meludah ke kiri

Jika kita ludah ke kiri,kita seolah2 sedang meludah ke arah Syaitan yang direjam..So,inilah yang patut kita buat sewaktu kita meludah..

2- Meludah ke kanan

Perkara ni menunjukkan yang seolah2 kita telah meludah ke atas junjungan besar kita iaitu NABI MUHAMMAD S.A.W...Nauzubillah..mintak2 la dijauhkan dari perkara ni

3- Meludah ke depan

Hal ini pula menunjukkan yang seolah2 kita sedang meludah ke hadapan ALLAH S.W.T..Astaghfirullahalazim..jangan la jadi macam ni..

Aku akui yang aku bukan la orang yang sempurna bila nak cakap pasal agama ni,,tapi just nak share ape yang baik la untuk korang sume amalkan..kita x perlu keluar satu sen pon untuk buat mende ni..so,,sama2 la kita sume amalkan..ape yang baik tu datang dari ALLAH dan ape yang buruk tu adalh sebab kesilapan aku sendri..(macam bagi ceramah lak..keh33)
In Accordance With with Thumbnails